3 دلیل که چرا سازمان شما به تیم کوچینگ نیاز دارد؟ 

3 دلیل که چرا سازمان شما به تیم کوچینگ نیاز دارد؟ 

وقتی با افراد توانمند و متخصص کار می کنید، به راحتی می توانید ببینید که چگونه مهارت ها و توانایی های آنها  کمک چشمگیری به موفقیت سازمان شما کمک می کند. اما در تصویر بزرگتر، وقتی که چندین نفر از افراد متخصص و حرفه ای میخواهند با مشارکت با یکدیگر در تیم به هدف خاصی دست یابند چالش های پیچیده تری رخ می دهد
اما با دریافت کمک حرفه ای مخصوص به تیم، می توانید بستر قدرتمند برای رشد و توسعه سازمان خود ایجاد کنید.  اینجا صحبت از تحقق اهداف نیست بلکه صحبت اصلی درباره ی بیشترین عملکرد و بیشترین بهره وری ممکن برای تیم است.
مربیگری تیمی علاوه بر کمک به جل تعارضات و چالش ها، به تیم کمک میکند تا به طور مداوم مهارت های خود را توسعه دهند و ذهنیت یادگیری  و فرهنگ رشد پایدار را خلق کنند.

ای مقاله، سه دلیل ا که چرا سازمان به تیم کوچینگ نیاز دارد اشاره میکند.


1-تیم کوچینگ نعمتی برای تیم های چند نسلی A Boon for Multi-Generational Teams:

اگر شما یک تیم شامل نسل های مختلف  Multi-Generational Teams را مدیریت می کنید ( مثل نسل x -z و ..) ، قطعا  چالش هایی کار  کردن با نسل های مختلف و سن های مختلف را تجربه کرده اید. 

 هر نسل، نیازها ، ارزش ها و رویکردهای مختلف برای کار کردن دارد که مرسوم ترین آن، تفاوت در میزان آشنایی و راحتی کار کردن با  ابزارهای تکنولوژی در کار است. همچنین نوع مذاکره، رفتار، انتظارات و موارد بسیار متفاوتی میان نسل های مختلف وجود دارد که در صورت بی توجهی، مانع بزرگی در مشارکت و کارایی تیم میشود.

تیم کوچینگ رویکردهای اثبات شده ای را ارائه می دهد که به ارتقا درک متقابل اعضا، افزایش آگاهی جمعی، بهبود روابط میان فردی، شناسایی تعارضات پنهان و کمک به مدیریت آن ها، کمک به ایجاد اعتماد و مشارکت و بازکردن قفل پتانسیل های تیم کمک میکند تا بهترین عملکرد ممکن را به کمک یکدیگر هم آفرینی کنند و تغییرات پایداری را برای تیم ایجاد کنند که نه تنها به هدف فعلی آن ها کمک میکند بلکه نتایجی بلند مدت دارد.

 

2- تیم کوچینگ آینه ای برای رهبران در تمام سطوح A Mirror for Leaders at All Levels
بیشتر رهبران در اتاق های پژواک  echo chambers گیر کرده اند به این معنی که به جز ایده های توجهی به ایده ها و نظرات اعضای تیم ندارند.
همچنین برخی رهبران تمایلی به شنیدن نظرات مخالف ایده های خود و نقص ها و اشتباهات ندارند که  این روند به مرور باعث سکوت جمعی اعضای تیم میشود و خطر بزرگی را برای مسیر حرفه آنها در آینده و ایجاد خواهد کرد.

تیم کوچینگ به عنوان آینه ای برای رهبران کار می کند و با کمک ابزارهای مختلف مانند ابزار فیدبک360 درجه، پنجره جوهری، گشتالت و صندلی خالی و .. بستر ایجاد مکالمات شفاف را تسهیل میکند و سطح عمیق تری از ارتباطات میان فردی  در تمام سطوح را باز می کند، آگاهی به نقاط کور را ارتقا میدهد و بستر ایجاد ایده های خلاق را فرآهم می سازد  که قدرت چشمگیری در تغییرات پایدار در سازمان دارد.

 

3- کمک به افزایش اعتماد در تیم Help increase trust within the team

تیم کوچ با کمک ایجاد محیط امن و حمایتگرایانه، به ابرازگری افراد و کاهش خود سانسوری درباره ی افکار، ایده ها، چالش و نگرانی هایشان کمک میکند تا درک افراد از یکدیگر بیشتر شده و با افزایش شفافیت در گفت و گوهای میان افراد، سطح عیق تری از ارتباط و درک متقابل ایجاد شود. اینکار به تقویت اتصال بین فردی، مشارکت و اعتماد بین افراد کمک میکند که موضوع مهمی برای موفقیت بلند مدت در سازمان است و بر مواردی مانند زیر اثر گذار است.

افزایش روحیه تیمی
افزایش  مدت ماندگاری افراد در تیم
افزایش رضایتمندی اعضای تیم
افزایش انگیزه و افزایش بهره وری تیم


شرکت هایی مانند گوگل، Infosys ، Wipro ، Deloitte ، Flipkart ، P&G ، Tata Group ارزش پیشنهادی کارکنان (EVP) Employee Value Proposition خود را بهبود بخشیده و جمع خود را با ادغام فرهنگ کوچینگ ارتقا داده اند.

از آنجا که سازمان ها به دنبال به حداکثر رساندن پتانسیل کارکنان خود هستند ، باید به حداکثر رساندن پتانسیل تیم های خود نیز فکر کنند. مربیگری تیم سیستمیک یک سبک  پیشرفته و تحول آمیز است که استعداد و پتانسیل همه اعضای تیم را به خود جلب می کند. 

این موارد گوشه ای از مزایای تیم کوچینگ برای سازمان ها بود، اگر برای استفاده از خدمات تیم کوچینگ نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، نگاهی به
آیا تیم شما آمادگی تیم کوچینگ را دارد؟   بیاندازید.

 

 

 

 


نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید